Pielęgnacja skóry latem

Pielęgnacja skóry latem – jak zapobiegać fotostarzeniu

Pielęgnacja skóry latem nie należy do najprostszych czynności. Rozgrzany słońcem złoty piasek, chłodząca morska bryza, pachnące lasem powietrze – na myśl o letnich miesiącach robi się jakoś przyjemniej na duszy…. Jednak wiele salonów w tym okresie ma duży problem ze sprzedażą zabiegów na twarz. I o ile inne usługi nabierają tempa, tak gabinety zabiegowe świecą pustkami. Jak temu zapobiegać?

Pielęgnacja skóry latem

Uświadamianie klientek

Najważniejszą zasadą, której efekty zobaczymy właśnie w tym okresie jest uświadamianie klientek przez cały rok. O ile jesienią i zimą serie zabiegów nakręcają się właściwie same, tak początkiem wiosny zaczynają się pojawiać obawy odnośnie spadku obrotów. Po intensywnym, długim urlopie, Panie wracają ze skórami silnie podrażnionymi, przesuszonymi, wręcz pergaminowymi.

Promieniowanie UV jest głównym, zewnątrzpochodnym czynnikiem powodującym starzenie się skóry. Intensywne kąpiele słoneczne, brak odpowiedniej ochrony przed promieniowaniem, zaprzestanie wykonywania zabiegów profesjonalnych w tym okresie, to w efekcie przesuszona skóra, z zaburzeniami pigmentacji, zmarszczkami, obniżoną elastycznością i teleangiektazjami.

Pielęgnacja skóry latem

Całoroczna edukacja

Substancje aktywne, na które warto zwrócić uwagę przy doborze zabiegów i produktów do pielęgnacji domowej to:

  • substancje łagodzące,
  • nawilżające,
  • regenerujące płaszcz hydro-lipidowy,
  • przeciwzapalne,
  • przeciwzmarszczkowe.

Po kilkumiesięcznej przerwie klientki wracają do nas z prośbą o pomoc, ponieważ zostały zaprzepaszczone wszystkie starania pielęgnacyjne z poprzedniego sezonu. A gdyby tak już podczas jesienno-zimowego maratonu zabiegowego, przy każdej sesji lub propozycji kolejnego zabiegu, wspominać o alternatywnych terapiach na letnie miesiące. Należy regularnie edukować klientki z zakresu korzyści, jakie niesie kontynuacja programów terapeutycznych.

Zabiegi w czasie wiosny i lata to nie tylko kondycjonowanie skóry, ale także podtrzymywanie efektów, osiągniętych przez dotychczas wykonaną pielęgnację. Klientki z góry zakładają, że skoro jest silne słońce to lepiej nie wykonywać zabiegów, które kojarzą im się z silną reakcją skóry. Szczególnie, jeżeli podczas terapii złuszczających, decydowały się na mocniejsze preparaty. Po drugie wychodzą z założenia, że jeśli zrobiły jedną lub dwie serie solidnych zabiegów odmładzających, to w sezonie letnim spokojnie mogą zrobić sobie przerwę wakacyjną.

Nic bardziej mylnego. Proces starzenia się skóry sukcesywnie podąża do przodu. Możemy opóźnić go, wspomagając się zabiegami kosmetologicznymi czy z zakresu medycyny estetycznej. Jak dobrze wiemy, aby uzyskać długotrwałe efekty, należy cyklicznie wykonywać zabiegi pielęgnacyjne, terapeutyczne i regenerujące. Jedynie ścisła współpraca specjalisty i klientki da pożądane efekty. Oto kilka sposobów jak nie tracić systematyczności w pielęgnacji zabiegowej, a tym samym utrzymywać obroty salonu na pożądanym poziomie.

Pielęgnacja skóry latem – najlepsze zabiegi

Zabiegi, które możesz wykonać w lecie to:

delikatne złuszczanie (peeling kawitacyjny, peelingi chemiczne, peelingi enzymatyczne) – zabiegi te złuszczą martwe komórki naskórka, pobudzą do produkcji nowych komórek, poprawią mikrokrążenie krwi, dodatkowo wyrównają strukturę skóry, która odzyskuje promienny wygląd,

– nanoterapia – alternatywa dla klasycznego mikronakłuwania, która podtrzymuje efekty serii zabiegów dermapenem. Wykonywana z użyciem nanoigieł, nie powoduje typowego stanu zapalnego towarzyszącego mikronakłuwaniu, powoduje mikrouszkodzenia stratum corneum, zwiększa absorpcję substancji aktywnych. Idealny zabieg również na okolicę oczu i czerwień wargową, wskazany dla pań w ciąży oraz diabetyków,

maski – czyli produkty, które mają najbardziej skoncentrowany skład. W zależności od potrzeb skóry możemy zaproponować maski o różnych właściwościach i postaciach (maski algowe, proszkowe, w płacie, kremowe),

masaż twarzy wykonany na aromatycznym oleju lub ulubionym kremie, nie tylko wprowadzi klientkę w błogi stan relaksu, ale także pobudzi mikrokrążenie, zregeneruje i złagodzi skutki intensywnych kąpieli słonecznych;

Pielęgnacja skóry latem – indywidualne podejście do klientki

Przygotuj dla każdej klientki program terapeutyczny na kilka miesięcy do przodu. Podczas pierwszej wizyty przeanalizuj kondycję i potrzeby skóry, oceń oczekiwania klientki, zaproponuj zabiegi, które będą odpowiadały na te dwa aspekty. W ten sposób zwiększysz jej motywację, do wykonywania kolejnych zabiegów. Klientka poczuje się wyjątkowo, bo to specjalnie dla niej dedykowany program pielęgnacji, a Ty nie dość, że zdobędziesz większe zaufanie jako ekspert, to dodatkowo uświadomisz obsługiwaną osobę o skuteczności systematycznych zabiegów.

Podczas seansu relaksacyjnego lub wykonywania jakiejkolwiek usługi, wspominaj o alternatywach zabiegowych na inne pory roku. Wymieniaj topowe zabiegi ze swojej oferty. Podczas luźnej rozmowy opowiadaj o innych zabiegach, które wykonujesz w salonie.

Edukuj swoje klientki tak, jakbyś poznawała je i ich skórę za każdym razem na nowo. Pytaj o stan zdrowia, przyjmowane leki, skłonności do alergii, wyklucz przeciwwskazania, opowiadaj o poszczególnych etapach zabiegów, zaleć pielęgnację domową. Często klientki słuchają, nie koniecznie biorąc sobie do serca wszystkie wskazówki lub po prostu o nich zapominają. Dobrym pomysłem będzie przygotowanie karteczki z zaleceniami do domu.

Zadbaj o ofertę salonu

Wysyłaj newslettery informujące o zabiegach, które należy wykonywać w danym sezonie. Personalizuj je bezpośrednio do grup klientek, które np. są po serii zabiegów mezoterapii igłowej. Tak zindywidualizowana oferta, okaże się znacznie skuteczniejsza.

Zbuduj ofertę tak, aby w każdym miesiącu i o każdej porze roku, móc zaproponować ciekawe propozycje. Zabiegi “sezonowe” cieszą się dużym zainteresowaniem. Jesienią, gdy sezon na dynie w pełni, zaproponuj zabiegi i produkty do pielęgnacji domowej z pomarańczową królową w składzie. Gdy lato w pełni, a z nieba leje się żar, zaoferuj cytrusowe i orzeźwiające wersje zabiegów. Oprócz korzyści bezpośrednich dla skóry, dodatkowo pobudzą one sensorycznie zmysły klientki, która z pewnością to doceni. Wspomnienia zapachowe są najbardziej trwałe, dlatego na długo zapiszesz się w jej pamięci.

Organizuj spotkania beauty, podczas których wykonasz topowy sezonowy zabieg pokazowy. To dobre miejsce i czas, aby spędzić miłe popołudnie z koleżankami, przy dobrej kawie i rozmowach o urodzie. Pomyśl także o przygotowaniu miłych upominków z logo Twojej firmy. Dodatkowo możesz zaproponować korzystne rabaty dla osób, które zapiszą się w dniu spotkania.

Pamiętaj, aby zawsze wspominać o pielęgnacji domowej, która będzie wspomagała zabiegi profesjonalne.

Klientki i tak kupują produkty do użytku domowego. Tak więc jeśli dostaną gotową propozycję kosmetyku, poleconego przez specjalistkę, która doskonale zna ich skórę, będą zachwycone.

W naszej ofercie znajdziesz całą gamę produktów, które Tobie zapewnią profesjonalne wsparcie podczas pracy, a klientce pozwolą cieszyć się poleconymi przez Ciebie produktami w domu.

Ewa Klimowicz
Mgr Kosmetolog, Linergistka

Pielęgnacja skóry latem

Karolina Noworyta