odchudzanie - woda

Picie wody a odchudzanie

Lato zbliża się wielkimi krokami, w związku z tym sezon na szczupłą sylwetkę oficjalnie został rozpoczęty. Jak wszyscy wiemy ogromną rolę podczas walki o piękne ciało, odgrywa zdrowa i dobrze zbilansowana dieta. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę jak duże znaczenie w osiągnięciu celu, ma odpowiednie nawodnienie organizmu. Woda ma zbawienny wpływ zarówno na nasze zdrowie, jak i na świetną figurę oraz zdrową skórę. Picie wody podczas stosowania diety jest bardzo ważne zwłaszcza latem, kiedy nasze ciało jest szczególnie narażone na utratę płynów. Dzięki wodzie odchudzanie przebiega efektywniej, a tkanka tłuszczowa jest spalana zdecydowanie szybciej. Chcesz dowiedzieć się jak schudnąć dzięki wodzie? Ten artykuł pomoże Ci zdobyć wszystkie niezbędne informacje, dzięki którym osiągniesz swój wymarzony cel w zdrowy i bezpieczny sposób.

Znaczenie wody w diecie

Woda to niezbędny czynnik, bez którego proces przemiany materii nie będzie w stu procentach funkcjonalny, przez co spalanie tłuszczu nie będzie wystarczająco efektywne. Przed rozpoczęciem odchudzania należy uświadomić sobie, że:

  • woda stanowi około 70% całej masy człowieka. Umożliwia ona transport wszystkich substancji odżywczych do komórek organizmu, bez niej prawidłowe działanie naszego organizmu zostanie zaburzone.
  • Woda to także 75% masy mięśniowej dorosłego człowieka.
  • Krew człowieka w 90% składa się z wody. Dzięki temu możliwe jest wypłukiwanie szkodliwych dla organizmu toksyn z ustroju w czasie odchudzania. Ma to również zbawienny wpływ na oczyszczanie organizmu.

Gdyby nie woda nasz organizm uległby zatruciu. Jej głównym zadaniem jest rozprowadzanie potrzebnych nam do życia substancji po całym organizmie oraz pozbywanie się szkodliwych dla nas toksyn.

Jaką wodę wybrać?

Witryny sklepowe kuszą nas wieloma kolorowymi produktami. Jednak czy każda woda na półce w markecie będzie dobra dla naszego organizmu? Odpowiedź brzmi NIE! Może wydawać się to dziwne, ale należy pamiętać, że woda wodzie nierówna. Na rynku dostępne są różnorodne wody mineralne gazowane, lekko gazowane, niegazowane, smakowe np.: cytrynowe, truskawkowe, jabłkowe itp. Choć mogłoby się wydawać, że będą one zawierały więcej substancji odżywczych, to niestety prawda jest zupełnie inna. Najlepsza dla człowieka, zwłaszcza podczas procesu odchudzania jest woda mineralna niegazowana lub zwykła woda poddana procesowi przygotowania, lub filtracji. Ten rodzaj płynu wspomaga prawidłowe trawienie pokarmów, posiada mnóstwo wartości odżywczych oraz tlen. Woda niegazowana odpowiada także za regulację temperatury ciała, a także pomaga w nawadnianiu stawów, co redukuje bóle kostne i stawowe.

Ile wody muszę wypić podczas diety odchudzającej?

Czy wiedziałeś, że człowiek podczas doby traci około pół litra wody z organizmu? Jednak w przypadku diety i ćwiczeń ilość utraconych płynów jeszcze bardziej wzrasta. Dlatego też należy pamiętać, żeby uzupełnić deficyt wody oraz dodatkowo zapewnić organizmowi jej zapas, tak aby mógł on prawidłowo funkcjonować. W związku z tym przeciętny zdrowy człowiek powinien przyjąć około 1,5-2l. wody dziennie. Jest to około 10 szklanek, które należy równomiernie rozłożyć na cały dzień. W przypadku osób borykających się z problemem nadwagi lub osób o wysokiej aktywności fizycznej należność spożycia wody znacząco wzrasta. Przyjmuje się, że powinna ona wynosić około 3 litrów dziennie. Jednak należy pamiętać, aby nie przekroczyć 5 litrów. Dlaczego? Zbyt duża ilość wody w organizmie również może być dla nas szkodliwa. Może doprowadzić ona do przewodnienia, a co za tym idzie wywoływać nagłe skoki ciśnienia oraz obrzęki nóg i stóp.

Dieta bez wody – negatywne skutki

Odwodnienie-to wbrew pozorom bardzo poważny stan zaburzający prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Długotrwałe odwodnienie może zagrażać zdrowiu, a nawet życiu. Szczególnie niebezpieczne jest dla niemowląt, małych dzieci oraz osób starszych. Powoduje ono osłabienie organizmu, utratę przytomności i omdlenia. Do odwodnienia dochodzi w momencie, gdy poziom wody w organizmie spada poniżej normy. Dlatego tak ważne jest regularne przyjmowanie płynów.

Do negatywnych skutków niedoboru wody w organizmie zaliczamy również

  • problemy z nadwagą
  • zaparcia
  • osłabienie mięśni
  • bóle kostno stawowe
  • przesuszenie skóry
  • problemy z trądzikiem
  • Zalety picia wody

Oprócz właściwości odchudzających oraz zdrowotnych woda odgrywa także bardzo ważną rolę w wyglądzie człowieka. Dzięki niej poprawia się kondycja skóry, jej napięcie, koloryt oraz elastyczność. Dodatkowo woda sprawia, że włosy i paznokcie stają się mocne i wytrzymałe. Bez wody nie jesteśmy w stanie przeżyć, powinno uświadomić to każdemu z nas, jak ważna jest ona dla naszego organizmu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak dodatkowo wspomóc odchudzanie koniecznie zapoznaj się z  Mezoterapia igłowa rozstępy Mezoterapia igłowa cellulit

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poinformuj mnie o dostępności Zostaw swój adres email poniżej, poinformujemy Cię kiedy ten produkt bedzie znowu dostępny.
Email Twój adres e-mail zostanie użyty tylko w celu poinformowania Cię o dostępności.