odżywianie się

Odżywianie się a uroda – wpływ diety na cerę

Codzienne odżywianie się  i to co ląduje na naszych talerzach, ma niebagatelny wpływ na sylwetkę, samopoczucie oraz wygląd skóry. Wiele prawdy jest w powiedzeniu, że „jestem tym, co jem”. Oczywiście zdrowe nawyki żywieniowe nie zmienią naszego wyglądu w znaczący sposób i w krótkim czasie, ale już systematyczne stosowanie się do zaleceń dietetyka, odczuwalnie wpłynie na kondycję skóry, jej strukturę oraz wyeliminuje skłonność do stanów zapalnych, będących przyczyną nieestetycznych zmian skórnych. Jakimi cechami wyróżnia się więc dieta idealna? Powinna być „szyta na miarę”, ponieważ każdy z nas, potrzebuje czegoś innego!

Skóra tłusta, skłonna do trądziku i stanów zapalnych

Cynk oraz selen to minerały, których szczególnie potrzebują osoby, zmagające się z cerą trądzikową. Ten problem dotyczy także Ciebie? Postaraj się wprowadzić do diety orzechy brazylijskie, ziarna dyni, jajka czy ostrygi. Najnowsze badania kliniczne pokazują, że nabiał i cukier mogą nasilać problem i zwiększać prawdopodobieństwo występowania wyprysków. Zamiast mleka krowiego, można wypróbować kozie bądź roślinne. Wykorzystaj także przeciwzapalne właściwości, jakie posiada zielona herbata oraz napar z pokrzywy- warto je włączyć do diety. Niepomijalnym uzupełnieniem, prawidłowego sposobu żywienia jest codzienna pielęgnacja skóry, przy użyciu mleczka antybakteryjnego oraz koncentratu.

Skóra naczynkowa, skłonna do zaczerwienień lub łuszcząca się

To skóra płytko unaczyniona, skłonna do pojawiania się stanów zapalnych. Dobrym wsparciem dla niej, będą wymienione wcześniej napary. Dodatkowo warto uzupełniać codzienne posiłki o siemię lniane, orzechy włoskie, makrele, łososia, szpinak, różowe winogrono (z pestkami) oraz brokuły. Idealnym wsparciem dla takiej cery będą kosmetyki typu: tonik łagodzący lub mleczko łagodzące.

Skóra dojrzała, z widocznymi zmarszczkami

Skóra dojrzała, szczególnie dobrze wykorzysta potencjał buraków i niskotłuszczowego jogurtu. To one są skarbnicą witaminy A. Ponadto, osoby walczące z oznakami starzenia, powinny spożywać karczochy, jeżyny, jagody acai, truskawki, jagody, i śliwki – zawarte w nich antyoksydanty, będą przynosić wparcie od wewnątrz, które chroniąc komórki przed zniszczeniem. Ponadto,  wartościowym uzupełnieniem będzie awokado i kiwi, które zawierają w sobie dużo witaminy E i C. Pomagają stymulować kolagen zawarty w skórze i zapewniają odpowiednie jej nawilżenie. Rynek kosmetyczny ma do zaoferowania niezliczoną ilość preparatów, o działaniu przeciwzmarszczkowym. Jednakże wybierając ten najodpowiedniejszy, priorytetowo należy potraktować jakość i ilość, zastosowanych w nim składników aktywnych. Dobrym przykładem skutecznych preparatów są kremy przeciwzmarszczkowe, aktywne serum czy kremy z kwasem hialuronowym.

Pozostałe typy skóry

Picie wody – choć informacja ta jest do znudzenia powtarzana w wielu przekazach, ma kluczowe znaczenie dla kondycji skóry i całego organizmu. Około 6-8 szklanek wody dziennie to ilość, z którą powinien się zaprzyjaźnić każdy, dorosły człowiek. Doskonałym krokiem jest też zamiana przetworzonych produktów na te w wariancie pełnoziarnistym. Tego typu posiłki, wykonane z produktów o niskim indeksie glikemicznym, stabilizują poziom insuliny we krwi, co przyczynia się do zapobiegania powstawaniu stanów zapalnych – odpowiedzialnych za nieestetyczne zmiany. Pożądanym nawykiem będzie także picie zielonej herbaty, która ma silne właściwości przeciwutleniające. W zakresie pielęgnacji, stawiaj na kosmetyki o bardziej uniwersalnym charakterze, których można użyć do każdego typu cery. Są to preparaty nawilżające, np.: maska kojąco-nawilżająca, koktajl nawilżający oraz krem aktywnie nawilżający.

odzywianie się

Jeżeli zależy Ci na najwyższej skuteczności w nawilżeniu i zahamowaniu pojawiania się oznak starzenia, to sprawdź właściwości linii Hydropeptide. W połączeniu ze zdrowym stylem odżywiania i odpowiednią dawką ruchu, efekty działania tych preparatów będą wysoce satysfakcjonujące.

Co jeść, niezależnie od typu cery?

Jagody – nieprzecenione źródło antyoksydantów, jedz je regularnie a Twoja skóra pozostanie jędrną i pełną blasku.

Nektarynki to wyśmienity dodatek do letnich sałatek. Oferują dużo witaminy A i potasu, dlatego też przyczyniają się do szybszego gojenia się ran i zmniejszenia widoczności blizn.

Orzechy włoskie i migdały to bogate źródło biotyny. Jej działanie polega na wsparciu porostu włosów i znaczącej poprawy ich wyglądu. Nie opuszcza Cię problem trądziku? Męczą Was ciągle pojawiające się zaskórniki? Nie wyciskaj ich – pielęgnuj dobrze dobranymi kosmetykami i jedź migdały! Są one bogate w witaminę E, która skutecznie wygładza skórę.

Nasiona konopii – znajdziesz je nie tylko w sklepach z organiczną żywnością! Producenci kosmetyków, coraz chętniej uzupełniają swoje preparaty o konopie.. Dostarczają one bowiem nieocenionej mieszanki witamin, wapnia, sody i żelaza. To połączenie jest dobre nie tylko dla serca – pomaga również oczyścić skórę. Zalecane szczególnie przy leczeniu przebarwień bądź łuszczycy.

Nasiona szałwii pasują do różnego typu dań, – od owsianki poczynając, przez wypieki a na owocowych koktajlach kończąc. Są znaczącym, naturalnym źródłem kwasów omega-3. Odpowiadają za wzmacnianie bariery błony komórkowej. Ciekawą właściwość stanowi także zatrzymywanie w organizmie wody i składników odżywczych, usuwając jednocześnie toksyny.

Jogurt grecki jest dwukrotnie bogatszy w proteiny, w porównaniu do innych jogurtów. Wprowadźcie go na stałe do swojej diety, a zmarszczki mimiczne. staną się mniej widoczne.

Miód pomaga ograniczyć zużycie białego cukru. Jeżeli nie wyobrażasz sobie przekąski bez nutki słodyczy – uzupełnij ją o odrobinę miodu. Ten składnik doda energii na dłuższą chwilę, na co nie można liczyć w przypadku cukru rafinowanego.

odzywianie się

Karolina Noworyta